برای انکه از نوشتن بیخودی setter و getter های اضافه در struct خودداری کنیم و به راحتی به استراکتی که در سی پلاس پلاس نوشته شده بهترین روش در کیوت Qt این هست:
دسترسی به استراکت از QML
struct MyStruct { Q_GADGET int m_val; QString m_name1; QString m_name2; QString m_name3; QString m_name4; Q_PROPERTY(int val MEMBER m_val) Q_PROPERTY(QString name1 MEMBER m_name1) Q_PROPERTY(QString name2 MEMBER m_name2) Q_PROPERTY(QString name3 MEMBER m_name3) Q_PROPERTY(QString name4 MEMBER m_name4) }; Q_DECLARE_METATYPE(MyStruct)
در واقع ما استفاده از Q_GADGET و Q_DECLARE_METATYPE در کیوت Qt رو یاد گرفتیم !
مرجع این مقاله: Best way to access a cpp structure in QML
نظر یادتون نره !
خب تا انتهای این آموزش امیدوارم به خوبی هر چی رو که بوده گفته باشیم و شما به راحتی فهمیده باشید. اگر کمی گنگ بود و یا مشکلاتی داشت و هر نوع انتقاد یا پیشنهادی و سوالی داشتید می توانید در انتهای همین صفحه در قسمت نظرات بیان کنید . خیلی متشکریم بابت وقتی که گزاشتید و اچ کدینگ رو دنبال کردید.
برای اینکه خستگی از تن ما در بره می تونید ما رو به دوستانتون معرفی کنید (با به اشتراک گذاری) تا برای ما روحیه مثبتی بشه که در آموزش های آتی بهتر عمل کنیم.
یک نظر بنویسید